Kerncijfers

TOONAANGEVENDE MERKEN DIE NUMMER EEN ZIJN IN HUN SEGMENT

Dankzij een constante groei op Belgische bodem is Ferrero stilaan uitgegroeid tot een essentiële economische speler in ons land. De groeistrategie van de groep gaat gepaard met steeds grotere investeringen waardoor Ferrero in verschillende marktsegmenten een vooraanstaande rol speelt met grote merken die nummer één zijn in hun segment. Want Ferrero staat natuurlijk in de eerste plaats voor sterke merken die in België zeer geliefd zijn.

Met Nutella, het historische en ongetwijfeld bekendste merk van de groep, haalt Ferrero in 2017 een aandeel van 53,2%* (in waarde) op de Belgische markt voor chocopasta.

In 2017 neemt Ferrero voor snoep in meeneemverpakking een marktaandeel van 18,6%* (in waarde) voor zijn rekening in België.

Wat chocoladesnoep betreft, was Ferrero in 2017 goed voor een marktaandeel van 15,6%* (in waarde) in België.

CONSTANTE GROEI

Het bewijs van die constante expansie in de laatste decennia: vandaag staat Ferrero tweede op alle marktsegmenten waarin het in België aanwezig is. Zo bezit Ferrero België in 2017 21,0%* van het totale marktaandeel** (in waarde).
Met zijn maatschappelijke zetel in Brussel en zijn magazijn in Ternat wist Ferrero in 20 jaar tijd zijn omzet meer dan te verdrievoudigen, van 46 miljoen in 1991 naar 135 miljoen in 2017.

*Bron Nielsen: MAT P6 2017, waarde
** Markt van chocopasta, snoep in meeneemverpakking, chocoladesnoep en snoeprepen (koude snacks niet meegerekend)