VERANTWOORDELIJKE COMMUNICATIE VOOR GEÏNFORMEERDE KEUZES

Toenemende aandacht wereldwijd voor eetgewoonten, voeding en lichamelijke activiteit is van grote betekenis voor de internationale voedsel- en drankensector, waar Ferrero deel van uitmaakt.

Ferrero ondersteunt het idee dat verantwoordelijke commerciële uitingen consumenten kunnen helpen bij het maken van de juiste keuzes over voedsel- en drankenproducten, naast het begrijpen van de rol van voeding, dieet en lichaamsbeweging om een algemene gezonde en actieve levensstijl te bereiken. Door het overbrengen van commerciële uitingen die consistent zijn met de principes van goede voeding, een evenwichtig dieet, lichaamsbeweging en persoonlijke keuzes, kan de sector een belangrijke rol spelen.

Als mondiale speler in de sector past Ferrero consistent het “Framework for responsible food and beverage communication” toe, dat is aangenomen door de ICC - International Chamber of Commerce, evenals de regionale en nationale zelfregulerende codes die lokaal op basis hiervan zijn ontwikkeld.
Ferrero erkent de noodzaak van juiste handhavingsmechanismen om sancties op te leggen voor reclames die niet aan de hierboven genoemde zelfregulerende vereisten voldoen en om deze reclames aan te passen.